Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin


Miksi Digita ryhtyy itse vastaamaan maksu-tv:n markkinoinnista ja asiakaspalvelusta?

Digita haluaa tarjota jatkossa erityisesti antenni-tv:n maksu-tv-palveluihin suunniteltua ja keskittynyttä palvelua. Maksu-tv-kenttä on todella kilpailtu ja Digita haluaa, että AntenniTV erottuu jatkossa helpon ja laadukkaan käyttökokemuksensa lisäksi laadukkaalla ja helposti lähestyttävällä asiakaspalvelulla.

Mitä uusi brändi AntenniTV pitää sisällään?

AntenniTV on kokonaisuus, joka on maksuton tapa vastaanottaa televisiota. Laajan maksuttomien kanavien valikoiman ja nykyaikaisten HybridiTV-palveluiden lisäksi AntenniTV-talouteen on helppo mahdollisuus tilata kaikki parhaat maksu-tv-kanavat ja niihin liittyvät suoratoistopalvelut.

Vaikuttaako muutos palveluiden toimivuuteen, kuvanlaatuun, sisältötarjontaan tai hintaan?

Muutos ei vaikuta palveluiden toimintaan, kuvanlaatuun, sisältötarjontaan eikä palveluiden hintaan.

Aiheutuuko muutoksesta häiriöitä maksu-tv-lähetyksiin?

Ei. Digita pyrkii suunnittelemaan kaikki muutokset siten, että niistä ei aiheudu katsojalle häiriötä tai katkoksia. Mikäli näin onnettomasti kuitenkin pääsisi käymään, Digita viestii häiriöistä mahdollisimman pian sen ilmettyä.

Muuttuvatko maksu-tv-pakettien nimet?

Maksu-tv-pakettien nimet muuttuvat joiltain osin. Esimerkiksi nykyisten Mix 4, Mix 8 ja Mix 12 -paketit tulevat muuttumaan. Uudet nimet ovat Aika Pikkunen (ent. Mix 4), Ihan Kiva (ent. Mix 8) ja Melko Massiivinen (ent. Mix 12).

Kenelle soitan, jos minulla on ongelmia maksu-tv:n kanssa?

Maksu-tv-kortillisille asiakkaille avautuu uusi asiakaspalvelu, joka palvelee arkisin klo 9 - 16 puhelinnumerossa 0800 181 181 ja sähköpostitse asiakaspalvelu@antennitv.fi -osoitteessa. Mikäli asiakas käyttää DNA TV Hubia maksu-tv-palveluiden katsomiseen palvelee DNA:n asiakaspalvelu Digitan asiakkuuteen liittyvissä asioissa edelleen.

Mikä ihmeen AntenniTV-kortti?

AntenniTV:ssä maksullisten sisältöjen suojauksesta on haluttu huolehtia mahdollisimman hyvin. Suojauksella estetään sisältöjen luvaton käyttö ja jakelu edelleen. Tämän vuoksi maksu-tv-kanavien katseluun tarvitaan TV-laitteeseen kytketty, toimiva salauksenpurkukortti – joka on hieman luottokortin näköinen sirukortti. Saat kortin osana maksu-tv-tilaustasi – tai jos sinulla on jo ennestään antenniverkon maksu-tv-kortti, palvelut voidaan liittää sille.

Mikä kortinlukija?

Koska samoja televisioita valmistetaan monille markkina-alueille, niihin ei ole asennettuna valmiiksi esimerkiksi Suomessa käytössä olevan salausjärjestelmän kortinlukijaa. Tämän vuoksi kortinlukija tulee hankkia televisioon lisävarusteena, ja niitä myydään hyvin varustetuissa kodinelektroniikkaliikkeissä. Lukijoiden hinnat vaihtelevat noin 20 ja 50 euron välillä. Tarkista, että kortinlukijasi tukee viimeisintä CI+ -standardia. Kortinlukijasta saatetaan käyttää myös nimitystä ”CA-moduuli”.

Olen tehnyt AntenniTV-kortin linkityksen ohjeiden mukaisesti, mutta tekstiviestitse lähetettävä linkitysviesti ei ole tullut perille?

On tärkeää varmistaa, että puhelinnumero on ilmoitettu oikein AntenniTV-kortin tilauksen yhteydessä. Tarkasta myös linkitysohjeet.

AntenniTV-korttini valtuutukset eivät ole menneet läpi ja maksu-tv-kanavat eivät kortin linkityksestä ja valtuutuksesta huolimatta näy?

Joissakin tapauksissa vanha AntenniTV-kortti saattaa olla rikki tai epäsopiva kortinlukijaan. Ratkaisuna on hankkia uusi AntenniTV-kortti vanhan tilalle.

Olen linkittänyt AntenniTV-korttini kortinlukijaan, miksi kanavat eivät näy heti?

Kun AntenniTV-kortti linkitetään kortinlukijaan, voi valtuutuksien läpimenossa ja salauksen purussa kestää hetki. Linkityksen jälkeen jätä tv auki jollekin tilaamistasi maksu-tv-kanavista, jolloin kanavan salauksenpurku aktivoituu. Salauksenpurku saattaa kestää muutamasta minuutista yli 30 minuuttiin.

Olen linkittänyt AntenniTV-korttini myös toiseen kortinlukijaan ja nyt kanavat eivät enää näy?

AntenniTV-kortin voi linkittää vain yhteen kortinlukijaan kerrallaan. Mikäli teet uudelleen linkityksen toiseen kortinlukijaan, purkautuu edellinen linkitys automaattisesti.

Miksi maksu-tv-kanavat eivät näy, vaikka kaikki asennukset ja linkitys on tehty ohjeiden mukaisesti?

Varmista yhteisantennitalouksissa, että maksu-tv-kanavaniput ovat saatavilla alueellasi, katso: digita.fi/karttapalvelu. Vanhemmat AntenniTV-kortit ja kortinlukijat voivat hakea salausavaimia kanaviin liittyen hitaammin kuin uudemmat. Joidenkin tv-laitteiden kanssa voi olla yhteensopivuusongelmia. Nopeuttaaksesi salauksen purkaantumista sammuta tv-laitteesta virta, irrota kortinlukijamoduuli kortteineen tv-laitteesta, kytke tv-laitteeseen virta ja syötä kortinlukijamoduuli laitteeseen.

Samsung tv-laitteessani ei ole sopivaa paikkaa kortinlukijamoduulille, mitä tehdä?

Kortinlukija sijoitetaan tv-laitteen Common Interface -paikkaan. Joissakin Samsung tv-laitteissa Common Interface on tv-laitteessa irrotettava adapteri, joka tulee kiinnittää tv-laitteeseen, ennen kortinlukijan kiinnittämistä.. Tämä on voinut television asennusvaiheessa jäädä kiinnittämättä. Mikäli Common Interface -adapteria ei ole kiinnitetty tai sitä ei löydy tv-pakkauksesta, voi uuden adapterin ostaa esimerkiksi Verkkokaupasta.

Olen tehnyt maksu-tv-tilauksen ja tilannut uuden AntenniTV-kortin, mistä tiedän milloin kortti saapuu?

Maksu-tv-tilaus käsitellään viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä, jolloin uusi AntenniTV-kortti toimitetaan postiin.

Tilaamani maksu-tv-kanavat eivät näy ja tv:ni ilmoittaa virhekoodia, mitä teen?

Pyydämme olemaan yhteydessä AntenniTV-asiakaspalveluun ongelman ratkaisemiseksi.
Häiriötilanteet

Tarkasta häiriötilanteet ennen yhteydenottoa.

Vika- ja häiriötiedot
Asiakaspalvelu / sähköposti

Avoinna ark. 9-16

asiakaspalvelu@antennitv.fi
Asiakaspalvelu / puhelin

Avoinna ark. 9-16

0800 181 181